torsdag 30 augusti 2018

Talgoxe

Jag har satt upp en liten fågelmatare som jag fick i julas på fönstret. De första dagarna så hände det inte speciellt mycket, men nu(!) är det nästan kaos pga att alla talgoxar ska äta samtidigt. De är kanske 6 stycken som är här konstant. Först var det två stycken i ca 2 dagar, sen blev de tre och från igår så har det smällt till. Det är verkligen jätteroligt!
Jag antar att de håller på och samlar mat inför vintern. Nästan så man blir sugen att "äta upp sig" själv, haha. Eftersom jag sitter precis vid fönstret så är vi ca 40 cm ifrån varandra. Det är en talgoxe som inte är ett dugg rädd och kommer fast jag sitter här. De andra är mer skeptiska till min närvaro och om jag rör mig för mycket så flyger de iväg innan jag ens hinner blinka!

Nu ska jag gå till ett bibliotek som förhoppningsvis har en bok om evolution som jag kan låna tills jag får min egna på posten, sedan ska jag fortsätta bort till biomedicinska biblioteket så jag kan låna en bok om GIS. Så spännande att skolan typ är igång igen.

            Ber om ursäkt för att fågelmataren är skitig. Den har fått stått ut lite regn och storm.. samt en del talgoxar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar