fredag 31 augusti 2018

Röstat

Sådär, då har jag förtidsröstat. Tredje gången jag röstar i mitt liv och det är i den tredje staden. "Hej jag kan inte stanna för länge i en stad". Det är mer än en vecka kvar till valdagen, så det var inte så många i min vallokal, vilket var skönt. Vill inte stå i kö och trängas. De andra gångerna har jag röstat på självaste valdagen och det har vart smockat med folk! Ändå väldigt bra att folk faktiskt röstar. Det är så otroligt viktigt! Rösta rösta rösta! Om ni inte vet vad ni vill rösta på, så gå in på svt och gör deras valkompass. Den har hjälp mig och jag fick en bättre överblick.

Igår kollade jag och Alex på Superhjältarna eftersom vi tänkte se tvåan som kommer ut på bio om ca 10 minuter. Jag hade aldrig sett den och A såg den när det kom ut för ca 14 år sedan.
Det första jag tänkte var att den påminner om SpyKids fast tecknad. Men ja, den var väl okej. Behövde inte tänka eller så, utan bara slappa vid tv'n, valet var skönt. Hoppas att tvåan är bättre dock!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar