torsdag 5 april 2018

En massa vatten

Det skulle regna idag. Men på förmiddagen var det molnigt och till och med lite sol. Så jag bestämde mig för att gå lite längre när jag skulle handla. Kollade väderprognosen och det stod att det bara skulle vara molnigt resten av dagen. Kollade ut, det regnade inte. Satte på mig jackan och hämtade en kasse för att ha maten i. Kollar ut igen. Regn. Inte mycket regn, men i alla fall. "Aja" tänkte jag och gick ut. Halvvägs till affären så spöregnade det. Min dunjacka luktar blöt hund av vatten tydligen. Kul promenad!

Nu sitter jag inne igen och äter chokladbollar. Försöker att inte bryta ihop av siffrorna i min valbok. Läser om populationen av olika valar och hur de minskar. VARFÖR kan jag inte vara färdig med mina studier så jag får åka ut och rädda dem alla?! Gah.

Ska tvinga A' att kolla på Blue Planet 2 när han kommer hem. Ska få ännu mer motivation!


     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar