fredag 14 september 2018

Getingstick

Har nyss matat fåglarna (som jag inte tror att jag får göra, haha) och de blir som galna. De bryr sig knappt att jag sitter precis bredvid fönstret. Nu har det även tillkommit några blåmesar och en nötväcka. Så kul!

Igår så var jag på en kvällskurs. Vi skulle kolla på olika sorters svampar och då behöver man ju vara i skogen. När det kanske var 30 minuter kvar så stod vi vid en stubbe och vår föreläsare pratade om någon svamp som var bredvid. Jag själv kollade på jordgetingboet som var typ under stubben. Såg hur dem flög in och ut, inge konstigt. Men plötsligt så stack det till, mitt på smalbenet! AJ! En jävla geting stack mig för att jag bara stod där! Jag stod kanske 1,5 m ifrån boet och var inte den som stod närmast, men jag fick skiten. Ahh, blev så arg. Jag tycker ju att de är ganska söta i vanliga fall. Aj aj i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar