tisdag 3 juli 2018

Heja Sverige!

Japp, snart är det dags. Sverige mot Schweiz. Jag är redan nervös fast jag, detta år, inte är speciellt insatt i fotbollen. Men strax sätter jag mig på bussen för att se matchen på storbildsskärm nere på stan. Ska bara först försöka lämna in min värdelösa mobil på lagning. Har jag tur, så kan jag hämta ut den efter matchen. Jag brukar inte ha tur, så jag kan nog inte ens lämna in den. Jaja, jag ska försöka i alla fall.

Just denna dag har jag varit ledig från jobbet. Jag behövde inte lägga upp "8,12 eller 16? Potatis eller mos? Ahh, pasta, okej." köttbullemeny. Så skönt att kollegorna är så trevliga när det är helt fel jobbväder. Sol varje dag och man står inne och svettas bland matos. Jag längtar efter en dag med regn. Gräset och växterna längtar med.

Nu måste jag springa! Vill ju inte missa avspark..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar