tisdag 26 februari 2019

Vårtecken

Nu har solen börjat komma fram. Det är riktigt mysigt. Det känns som att även jag börjar vakna upp från  ur min vinterdvala. Äntligen! Kan ha bekväma skor utan att bli blöt om fötterna. Hur mycket jag än älskar snö, så räknas inte slasket i Göteborg till snö och lycka.

Tog in skott från träd och snackar sticklingar på jobbet. Snödropparna blommar och det känns nästan som vår. Nu måste jag bara ändra musiken till vår-mode istället för vinter-mode. Jag är nästan redo för 2019, snart så. Kanske kan det börja i mars eller april. Snart så.




' du trodde att jag hade gått för dagen. blev förvånad. du kramade och lyfte upp mig. jag viskade 'nej.. jag når inte marken'. du var fel person och lyfte. S som S skulle ni ha sagt. men inte nu. blev nedsläppt och fick en ursäkt och han vände sig bort. tittade ner. du förstod inte. nu undviker jag dig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar