tisdag 4 september 2018

Tisdag 4/9

God morgon världen!
Startar dagen med te och pianomusik. Jag saknar att höra pianomusik runt mig. Älskar ju piano. Hur som, en väldigt skön start denna gråa dag. Är så trött och seg (som syns på bilden..).

Inget blev riktigt som planerat i helgen. Skulle bara vara inne och spela var tanken, men icke. Jag fick gå och plocka äpplen hemma hos en Växtgäris mamma. Det var så härligt och så otroligt snällt! Så helt plötsligt hade jag en kasse äpplen från Alexanders kollega och en kasse från en trevlig dam.
Så både i lördags och i söndags så har jag kokat äppelmos. Har ännu mera äpplen kvar, med det ska vi göra paj och muffins på. Kanske även lyckas göra "flingor" av dem. Hoppas!

Igår började jag en kurs som verkar jätteintressant hittills. Det är om stjärnor och vintergatan. Massa fysik, så jag måste uppdatera mina fysikkunskaper igen, haha. Håll tummarna för mig!

                                                           Me and my teacup. Skål! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar