lördag 24 mars 2018

Snart vår

Jag jobbar ju bara varannan helg på IKEA egentligen, men denna vecka har jag hoppat in lite fler timmar än vanligt. Just nu, om bara någon minut ska jag springa iväg till jobbet för att jobba min helg.  Det är jättetråkigt väder med någon ynka plusgrad. Men det är plus i alla fall. Jag gillar vintern, verkligen. Men en vinter med bara blåst, minus och utan snö, är ingen riktigt vinter i mina ögon. Det får alltså mer än gärna vara plusgrader så att våren kommer. Jag saknar alla blommor och imorgon börjar sommartiden. Ljusare dagar, wooohooo!

Eftersom jag vill ha vår, så har jag planterat lite här hemma. Det mesta i mjölkkartonger för att en kruka får inte plats i fönstren. Jag har ju inga riktiga fönsterbrädor än.. Men mjölkkartongerna funkar ganska bra hittills :)

Nej, nu måste jag packa väskan så jag inte missar bussarna. Tingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar